30 Aralık 2014 Salı

Sağlıklı Yaşam,Beslenme,Spor

Her zaman düzenli yaşayan insanlara özenmiştim.Kendime hep bir plan hazırlamaya çalıştım,fakat hazırlasam da uygulayamıyordum.Artık uyguluyorum.Çünkü kararımı verdim,ve kendime bazı şeyler de hakim oldum.Kendimi nasıl daha rahat hissedebilirim ? Kendimi nasıl mutlu edebilirim ? Bu bana yararlı mı ? diye hep düşündüm.Neler yaptığıma dair bahsetmek istiyorum.Bunun adına 'diyet' derseniz, zayıflamanız inanın zorlaşıyor.Ama ben faydasını gördüm.Duvarıma olmak istediğim kişinin fotoğrafını astım,yapmam gerekenleri panoya yapıştırdım,telefona uygulamalar yükledim,alarmımı kurdum ve başardım.Rutinlerimle birlikte neler yaptığımı yazdım.

SABAH:
Yüzünü yıka.Cilt bakımlarını yap.Vücudunu nemlendir.

Bir bardak ılık su
2 dilim çavdar ekmeği (tam buğday vs.)
Yağsız peynir
Salatalık,domates (Tuzsuz)
Şekersiz çay

Isınma hareketlerinden sonra 30 dakika yürüyüş, 10 dakika koşu.
50 squat, 30 mekik, 30 plank ve soğuma hareketleri.
Ilık bir duş.Duştan çıkmaya yakın soğuk suya getirip vücudu şokla.
Dişlerini fırçala.


-Ara Öğün:
1 mevsim meyvesi (1 elma gibi) Ya da Activia yoğurt
Dizi izle/kitap oku

ÖĞLEN:

Bir bardak ılık su
1 dilim çavdar ekmeği
12 yemek kaşığı sebze yemeği
Salata *tuzsuz
1 kase yoğurt

1 saat sonra; ( Doğru nefes al-ver)
5x şınav
10x mekik
10x superman
20x squat

İKİNDİ:

Sevdiğin ve seni mutlu eden şarkıyla dans et.

Eti Form bisküvi *sade
Yeşil çay

AKŞAM:

Bir bardak ılık su
Izgara (tavuk,balık)
Bol yeşillikli salata
1 kase yoğurt

Cilt bakımını yap.Vücudunu nemlendir,dişlerini fırçala.

Kendime göre bir düzen oluşturdum.Böyle mutlu oldum.Tabii aralarda 'alkol' gibi kaçamaklar yapmıyor değilim,ama yapmazsanız iyi olur,o ayrı.Aralarda mutfakta denk geldikçe fındık,ceviz falan da yiyorum.Bir de bazı önemli şeyleri atlamamak lazım;

Düzenli uyu.
Dik otur.
Bir şeyi yemeden önce ‘’Gerçekten aç mıyım ? Bu sağlıklı bir yiyecek mi ?’’ diye sor.
Kararlı ol ki; sonuca ulaşabilesin. Çünkü sonuç seni mutlu edecek.
Yeşillik yemekten korkma.
Yemeklerde sağlıklı olan yağlardan mutlaka kullan.
Şekeri ve tuzu hayatından çıkar.
Asansörle değil,merdivenle in çık.
Sağlığın için yap. Kendin için yap.
Bol su iç.


Daha önce gitmiş olduğum diyetisyenimin bana verdiği alternatif liste var.Onlardan birkaçı;
Yiyeceklerinizi ait olduğu grubun içindeki besinlerle değiştirebiliyorsunuz.Örneğin; 1 ince dilim ekmek yerine,2 çorba kaşığı makarna yiyebilirsiniz.

Ekmek Alternatifleri;
Galeta 1 adet
Diyet bisküvi 2/1 paket
Etimek 2 adet
Simit 4/1
Corn flakes 2 çorba kaşığı
Bulgur (pişmiş) 2 çorba kaşığı
gibi gibi...

Ekmek yemeyerek sağlıklı bir yaşama kavuşmuş olmazsınız.Çünkü temel karbonhidrat kaynağıdır.Özellikle B1 vitamini ve posa açısından zengindir.Tüketmek zorundasınız.


Haftada 1 gün kırmızı et,kuşbaşı et,kıyma,köfte,biftek,dana nuar yiyebilirsiniz.Bunları da yine belli miktarlarda.Ve sağlıklı yağda kızartarak.. Et grubundaki yiyecekler protein,yağ ve demirden zengin besinlerdir.Et ürünü olarak az yağlı olanların tercih edilmesi kalp sağlığı açısından önemlidir.Bunu da unutmayalım.Haftada 2 gün yumurta mutlaka yiyelim.

Süt ve yoğurt; vücudun büyüme ve kemiklerin yenilenmesi için temel kalsiyum kaynağıdır.Kendinizi kesinlikle bundan mahrum bırakmayın.

Meyve alternatifleri;
Ananas 3 ince dilim
Armut 1 küçük boy
Ayva 3/1 orta boy
Elma 1 küçük boy
Muz 2/1

Meyveler vitamin,mineral ve posa açısından zengin besinlerdir.Meyvelerin kabuklu olarak tüketilmesi posa içeriği açısından daha yararlıdır.Meyve suyu taraftarı değilim ben,meyvenin kendisini yemeyi tercih ediyorum.Meyvelerde de şeker olduğu için; yemek yemeyi bırakıp,meyveye de abanmayınız.

Sebze alternatifleri;
Kereviz,enginar,pırasa,bezelye,taze bakla 3 çorba kaşığı
Diğer sebzeler 4 çorba kaşığı
Haşlanmış,közlenmiş ve çiğ olarak tüketilebilen sebzelerin tümü sınırsızdır.Baharat,soğan,sarımsak,sirke,limon serbest ve sınırsız olarak kullanılabilir.

Yağ alternatifleri;
Sıvı yağ 1 tatlı kaşığı
Zeytin 5 adet
Ceviz 2 adet
Fındık 5-6 adet
Badem 5-6 adet

1 kg sebzeye 2/1 çay bardağı yağ kullanın.

İçeriğini bilmediğiniz ürünleri yemeyin.Kek,çikolata,kola,gazoz,kızartmalar,yağlı soslar,sakatatlar,krema,kaymak,sucuk,sosis,salam,turşu,cips,hazır çorba ve bulyon gıdalar kullanmayın.

İstemek başarmanın yarısıdır.Eğer vermek istediğiniz 5-6 kilo varsa,işe yarayacağını söyleyebilirim.Daha fazlası için mutlaka doktora başvurun.Güzelliğinizi bir kenara bırakın; sağlığınız için yapın.

Yağsız,tuzsuz yemek ve salata nasıl olur ? Diye düşünmeyin.Oluyor.Hem de çok güzel oluyor.Alışıyorsunuz.Hatta sonra bir yemeğe tuz koyup yediğinizde beğenmiyorsunuz,azcık atmış olsanız bile çok geliyor :) Sadece hedefinizi belirlemeniz,kararlı olmanız yeterli !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder